Veiledning for støttemottakere
Gratulerer med tildelingen! Her finner du informasjon om hva du må gjøre videre, fra signering av avtalen til rapportering av resultater.
Aksept av tildeling
- Logg inn i søknadsportalen og finn prosjektet under "søknader".
- Prosjektavtalen må signeres av en person med signeringsmyndighet i organisasjonen.
Utbetaling av midler
- Skjemaet som heter “utbetalingsanmodning” skal sendes inn før hver prosjektutbetaling.
- Kontonummeret må høre til organisasjonen dere har sendt inn søknad fra.
- Midler utbetales normalt den 10. måneden etter fristen for levering av utbetalingsanmodning, som normalt er siste virkedag før den 25. måneden før utbetaling.
Rapportering
- Utbetalingsanmodning: I utbetalingsanmodningen skal dere rapportere kort om prosjektets status.
- Årsrapport: Leveres for flerårige prosjekter og skal inneholde en oppdatert status for prosjektet.
- Sluttrapport: Leveres når prosjektet er ferdigstilt og skal inkludere informasjon om gjennomføringen samt en oversikt over prosjektkostnadene.
- Revisjon: For prosjekter som mottar støtte på over 350 000 kroner, må regnskapet gjennomgås av en statsautorisert revisor.
NB: Sjekk søppelposten i tilfelle meldinger fra søknadsportalen havner der.
Kontakt oss
- Ved spørsmål om prosjektportalen: Send en e-post til Borghild Storaas på borghild@handelensmiljofond.no.
- Ved spørsmål om oppfølging: Hvis dere har mottatt støtte, skal henvendelser sendes via portalen. Gå til prosjektet i portalen, klikk på “meldinger”, og send oss en melding der.