Veiledning for støttemottakere

Gratulerer med tildelingen! Her finner du informasjon om hva du må gjøre videre, fra signering av avtalen til rapportering av resultater.


Aksept av tildeling

  • Logg inn i søknadsportalen og finn prosjektet under "søknader".
  • Prosjektavtalen må signeres av en person med signeringsmyndighet i organisasjonen.

Utbetaling av midler

  • Skjemaet som heter “utbetalingsanmodning” skal sendes inn før hver prosjektutbetaling.
  • Kontonummeret må høre til organisasjonen dere har sendt inn søknad fra.
  • Midler utbetales normalt den 10. måneden etter fristen for levering av utbetalingsanmodning, som normalt er siste virkedag før den 25. måneden før utbetaling.

Rapportering

  • Utbetalingsanmodning: I utbetalingsanmodningen skal dere rapportere kort om prosjektets status.
  • Årsrapport: Leveres for flerårige prosjekter og skal inneholde en oppdatert status for prosjektet.
  • Sluttrapport: Leveres når prosjektet er ferdigstilt og skal inkludere informasjon om gjennomføringen samt en oversikt over prosjektkostnadene.
  • Revisjon: For prosjekter som mottar støtte på over 350 000 kroner, må regnskapet gjennomgås av en statsautorisert revisor.

NB: Sjekk søppelposten i tilfelle meldinger fra søknadsportalen havner der.

Kontakt oss

  • Ved spørsmål om prosjektportalen: Send en e-post til Borghild Storaas på borghild@handelensmiljofond.no.
  • Ved spørsmål om oppfølging: Hvis dere har mottatt støtte, skal henvendelser sendes via portalen. Gå til prosjektet i portalen, klikk på “meldinger”, og send oss en melding der.